Reisverslagen

Reisverslagen van onze reizigers.

“Waarom Ierland? Ierland is puur. Dat klinkt wat gek, maar met dat gevoel komen veel mensen terug van hun reis. Niet alleen omdat het zo’n mooi land is. Maar ook omdat ze met Echt Ierland op de meest bijzondere plekken terecht kwamen. De kleinschalige accommodaties hebben stuk voor stuk iets eigens: een prachtige ligging met uitzicht over de baai, een open haard met een turfvuurtje, of een restaurant met een fantastische keuken. Daarnaast hebben de reizen een rustig reistempo”.

Wil je jouw reiservaringen delen met andere (toekomstige) reizigers? Schrijf dan een reisverslag en stuur dit naar info@echtierland.nl.

Zij gingen je voor:

Lees hieronder reisverslagen van eerdere reizigers en klik op de titels voor meer informatie.

Teambuilding in Ierland
Ook dit jaar zijn we met alle medewerkers van Bureau Zuidema 3 dagen op reis gegaan. Bureau Zuidema is een expertisecentrum op het thema ‘invloed’ en heeft tot doel individuen, teams en organisaties invloedrijker te maken. Aangezien we zelf de expert op invloed zijn en daarmee gaan voor focus op een niche, ging onze voorkeur uit naar een aanbieder die dat ook doet…

Our first trip to Ireland was amazing and unbelievable.
Finally, we found some time to send you our greetings and a big THANK YOU!!!
What a fantastic country! Our eyes couldn`t handle all the impressions, so we are still enjoying all the pictures in our minds.We only met kind and helpful Irish people, which was so much fun! Too many pubs, too much beer…

Beste collega,
Ik wil jullie even laten weten dat mijn klanten, familie Smit, een geweldige vakantie gehad hebben! Niets dan lof, en vooral over de centrale locatie van de hotels waren ze zeer te spreken.
Fijne dag en groetjes, Marie-Louise Veerman – Travel Counsellor – Juli ’14

***

Reisverslag van een adembenemende reis, Ierland heeft ons hart gestolen!
Gisteravond zijn we thuisgekomen van een heerlijke reis door Ierland, het is “echt” een prachtig land vooral het landschap in het westen vonden we regelmatig adembenemend. En de Ieren zijn vriendelijke, behulpzame mensen. Jullie hebben het allemaal goed geregeld, de vliegreis en autoverhuur en zeker ook de accommodaties waren prima in orde.

Reisverslag van een verrassend mooie en zonnige reis door Ierland
Even een mail om jullie te laten weten dat wij terug zijn van een geweldige vakantie in Ierland. Zelden heeft een land ons zo verrast. Wat een prachtig land en wat een gastvrije mensen zijn de Ieren. En dan was het ook nog eens prachtig weer in Ierland de afgelopen 15 dagen.

***

Reisverslag vanuit Strandhill – wij hebben een schitterende tijd hier in Ierland!
Hartelijk dank voor het verwelkomingskaartje in Kiltegan, alweer 14 dagen geleden! De tijd vliegt zo voorbij en er is zoveel te doen, te zien en te genieten dat we  nog niet de kans hadden een kaartje terug te schrijven. Deze morgen, in onze mooie kamer in het Strandhill hotel, zien we hoe de mist miezerig uitvalt…en met de belofte op opklaringen lijkt dit ons het goeie moment om iets van ons te laten horen!

Reisverslag vanuit Ierland – alles verloopt zeer voorspoedig!
Onze reis verloopt zeer voorspoedig! We zijn aangenaam verrast dat Ierland zo mooi en gevarieerd is, het is allemaal boven verwachting. We komen door gebieden waar we nog wel eens terug willen komen om het allemaal beter te bekijken. Want, hoewel wij er vier weken over doen, moeten wij toch dingen overslaan, omdat er geen tijd voor is…

Reisverslag van een fantastische 11-daagse rondreis met afsluiting in Dublin
Eind juli 2013 hebben wij met een bevriend echtpaar een schitterende reis naar Ierland gemaakt. We hadden er heel veel zin in, vooral na de prettige en professionele communicatie met het reisbureau ‘Echt Ierland’.  Dit reisbureau hebben we gevonde n via internet en zij heeft haar naam geheel waargemaakt. De toegezonden informatie was uitstekend. Wij hebben een standaard reis geboekt, 11 dagen op een 4-tal locaties, inclusief een 2-daags verblijf in Dublin…

Reisverslag van Pim en Niels op reis door Ierland
Graag willen wij, Pim en Niels Rumping, jullie organisatie,ontzettend bedanken voor de prachtig samengestelde rondreis (8-daagse rondreis ‘Echt Ierland’) die wij via jullie gemaakt hebben. Het was in een woord geweldig!! Zelden zo’n mooie vakantie gehad,qua bezienswaardigheden, die jullie keurig vermeld hadden,als  de accommodaties. Hulde van onze kant! Bedankt namens ons beide, Pim en Niels Rumping.

***

Reisverslag over een reis door Ierland die al onze verwachtingen overtrof!
Via Reismarkt Brugge (een grote alternatieve reisbeurs in België) zijn we in contact gekomen met mensen die jaarlijks gaan wandelen in Ierland. Die hebben ons warm gemaakt om ook eens die kant uit te gaan. Internet heeft ons bij jullie organisatie gebracht…

Reisverslag over onze wandelvakantie door een met zon overgoten Ierland
Hartelijk bedankt voor de geweldige reis die we dankzij jullie prima organisatie hebben kunnen maken. We hebben een fantastische tijd gehad in Ierland (met zelfs elke dag zon!), enorm genoten van de overweldigende natuur…

***

Reisverslag van een ”topvakantie in het prachtige Ierland”
De vakantie was door Echt Ierland perfect geregeld. Afwijkingen in het bestaande programma waren nooit een probleem.  Vragen werden snel en adequaat beantwoord. In de reisbescheiden waren veel tips voor bezienswaardigheden opgenomen…

Reisverslag met foto’s door familie de Graaf
Dit was onze eerste reis naar Ierland. We wisten niet zo goed wat we er van konden verwachten. Natuurlijk heb je wel eens iets van Ierland gezien of gelezen, maar nu zijn we er ook echt geweest! We hebben een geweldige vakantie gehad en in 12 dagen een goede indruk gekregen van het land…

***

Reisverslag door Fred en Eja die niet uitgepraat raken over hun fantastische reis
Wij zijn in love met Ierland! Mijn vrouw raakt niet uitgepraat over hoe fijn dat ze het vond! Veel foto’s gemaakt. Fantastisch gehad, lieve mensen, geweldig mooie omgeving, veel gezien, gewandeld  en bezocht, Natuur en vrijheid op zijn best! Kliffen, zee, bergen, bos, Heide, riviertjes en watervallen.

Reisverslag over Queenstown tot de Queen of pop
Onze aankomst in Dublin was zoals het cliché het voorschrijft: grijs en nat!  Toch voelden we zeer snel aan dat misschien het weer wel grijs is maar de mensen zijn zeker zeer aangenaam en vriendelijk…

Reisverslag van ’2 girls on tour’ in 3D
Jolijn en Viola zetten hun ervaringen niet op papier. Nee, ze maakten een prachtige film van hun 8-daagse rondreis door Ierland! Kijken naar hun ervaringen? Klik dan hier en beleef zelf een stukje Ierland!

Reisverslag van twee vriendinnen op reis door Ierland
Onze (2 vriendinnen) trip begon in Cork, waar er een huurauto klaarstond om aan ons avontuur te beginnen. Allereerst naar Cobh gereden, alwaar ooit de passagiers zich inscheepten op de Titanic. Vandaar naar ons eerste overnachtingsadres in Kinsale, een leuk dorp met veel kleur en veel creativiteit…

***

Reisverslag over Ierland op zijn mooist
Margriet had prima onze wensen en reisidee begrepen. Zowel hotels als B&B’s waren boven verwachting. Een 2 tot 3 daagse hop naar een volgende streek ideaal. 150 km per dag is voor Ierland net leuk! Prachtige loops en heel veel gewandeld, dat is Ierland op zijn moois. Nogmaals onze hartelijke dank. Mien en Ruut.

Reisverslag over de ruige bergen en kliffen in Ierland
Wij hebben de reis als bijzonder mooi ervaren, goede hotels en goed eten en ontbijt. We hebben niet alles volgens de aanbevolen reisadviesbijlagen gedaan, maar het was een mooi dat dit erbij zat en hebben dit ook zeker gebruikt. De ruige bergen en kliffen…

***

Reisverslag ‘regenlaarzen, paraplu’s mee.. alles behalve de benodigde factor 30′!
Al jaren staat Ierland op ons lijstje: wat willen we nog zien in de wereld.  Maar.. elke keer als we foto’s bekeken en al die grijze luchten zagen.. Wij? die altijd zo naar de zon snakken.  Dat was de reden waarom het er nooit van kwam. Totdat iemand…

Reisverslag over de 14-daagserondreis Authentiek Ierland
Wij hebben een prettige reis gehad in Ierland en wij zijn in het algemeen zeer tevreden over Echt Ierland. Het is duidelijk merkbaar dat dit een bedrijf is waarbij de eigenaar nauw betrokken is bij alle facetten die de reis tot een succes kunnen maken. De door Echt Ierland gekozen accommodaties bevielen…

Reisverslag van acht jongens in Dublin tijdens Saint Patricks Day
Wij zijn met een groep van acht jongens voor 4 dagen naar Dublin geweest tijdens het weekend van het wereldberoemde Saint Patricks Day festival. Echt Ierland had voor ons een prima hotel geboekt…

Reisverslag waarin Lord of the Rings en ansichtkaarten tot leven komen in Ierland
Hallo Ivo en Margriet, wat hebben wij het hier geweldig! In een woord fantastische locaties en prachtige landschappen!! We zijn nu in Killarney in het Arbutus en hebben al veel mooie dingen gezien. Ring of Kerry en Valencia Islands gisteren gedaan, wat eenadembenemende vergezichten!!

***

Reisverslag van een fantastische Ierland ervaring
Echt Ierland, we hebben mede dankzij jullie een fantastische vakantie gehad in Ierland! Dank voor alle goede zorgen en in de toekomst maken we wellicht vaker gebruik van uw diensten. Met vriendelijke groet, A. en W. Versteeg

Reisverslag; na 30 jaar weer terug in Ierland en zeker niet voor het laatst!
30 Jaar geleden, in 1980 en 1981, kampeerden we al eens in Ierland. Het land maakte toen al een verpletterende indruk op ons, maar toen we op de Ring of Kerry verbleven werd ons het zicht ontnomen door een hardnekkige mist, die pas optrok toen we weer huiswaarts moesten. Dus tijd om het nog eens dunnetjes over te doen…

***

Reisverslag van dag tot dag!
Het is zover! De afgelopen maand hebben we in overleg met Margriet van Echt Ierland een reisplan opgesteld: Echt Ierland biedt niet alleen kant en klare reizen aan, maar ook de mogelijkheid zelf een reis samen te stellen. Daarvan hebben we gebruik gemaakt om onze voorliefde uit te leven voor de Ierse zuidwesthoek met z’n schitterende ruige kusten.

Reisverslag over kronkelende, smalle wegen en links inhalen.
Hij glimde ons bij aankomst bij de autoverhuur al tegemoet, de grijze Ford Ka, waarin we in zes dagen Ierland gingen verkennen. Onze twee tassen pasten net in de achterbak. Na even alles geprobeerd te hebben, want links rijden vergt wat andere technieken dan rechts rijden, gingen we, moeder en dochter, op weg naar onze eerste B&B in Dublin…

***

Reisverslag over gezellige dorpjes en Ierse pubs
Ierland is een verrassend land, veel ongerepte natuur met zijn glooiende heuvels en landschappen. De dorpen zijn er klein maar heel gezellig, vanwege de leuke kleine winkeltjes en cafeetjes. In Dublin maakten we een stadswandeling…

Reisverslag over onze indrukwekkende 14-daagse rondreis het authentieke Ierland
Hallo Ivo, Ierland heeft grote indruk op ons gemaakt. Je hoort het van mensen die er eerder geweest zijn, maar nu hebben we het zelf kunnen ervaren. Een prachtig en afwisselend landschap en een rijke historie. Een rondreis door Ierland met minimaal 2 overnachtingen per keer blijkt een goede formule. Het geeft je de ruimte om ontspannen onderweg te zijn.

Reisverslag van een 9-daagse fotoreis door Ierland
De fotoreis naar Ierland heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Waar je ook kijkt, het is een foto waard. Met de begeleiding van een top – fotograaf kan je achteraf genieten van…

Reisverslag van een fotorondreis door adembenemend Ierland
De fotoreis Echt Ierland was een ware beleving met adembenemende landschappen, mooie steden, gezellige pubs en prachtig licht. Reizen en fotograferen in een ontspannen sfeer in een geweldig land. De accommodaties waren uitstekend

***

Reisverslag over het pure Ierland; rieten daken en turfvuur
Ierland is puur. Dat klinkt wat gek, maar met dat gevoel kwamen we terug van een weekje Donegal. Niet alleen omdat het zo’n mooi ander land is. Maar ook dat we op de meest bijzondere plekken terecht kwamen. De kleinschalige hotelletjes hadden stuk voor stuk wel iets eigens: een prachtige ligging met uitzicht over de baai, een openhaard met een turfvuurtje, of een restaurant met een super keuken