Veelgestelde vragen

Echte reizen, echte mensen

Wij zijn je graag van dienst. Via onze website proberen wij je zoveel mogelijk informatie te geven. Mocht je toch nog geen antwoord kunnen vinden op je vraag dan kunt je altijd contact met ons opnemen. 

  • Hoe boek ik mijn reis?

    Alle reizen op deze website zijn eenvoudig te boeken via de button´BOEK DEZE REIS‘. Daarnaast kun je telefonisch reserveren via 035-7200006.

  • Wat houdt 'adviesgesprek' in?

    Iedereen is anders, dat weten wij bij Echt Ierland ook. Wil je meer informatie over een bestaande reis uit ons aanbod? Wil je de lengte van een reis of de duur van het verblijf aanpassen? Verblijf je liever in een guesthouse of B&B? Klik dan op de button ´ADVIESGESPREK’ naast een reis en vul hier je persoonlijke wensen in en/of stel je vragen. Na het versturen nemen wij z.s.m. contact met je op en adviseren je graag over de mogelijkheden voor jouw reis naar het prachtige Ierland.

  • Wanneer ik online een boeking maak, is mijn reis dan definitief?

    Indien je een reis geboekt hebt via de website is je boeking definitief. Je krijgt binnen enkele minuten na boeken een bevestigingsmail toegestuurd. Wanneer de boeking door ons verwerkt is ontvang je per omgaande de bevestiging- en factuur.

  • Hoe lang duurt mijn ‘aanvraag’?

    Wanneer je reis op aanvraag is betekent dit dat niet direct alle accommodaties beschikbaar zijn. Wij vragen een kamer voor je aan waarna wij ernaar streven je binnen 2 tot 3 werkdagen van ons hoort of de aanvraag akkoord is of niet. Indien de aanvraag akkoord is is de boeking daarna definitief. Het kan voorkomen dat er een accommodatie als genoemd in ons dag-tot-dag programma helaas geen beschikbaarheid meer heeft. Wij bieden dan een gelijkwaardig, eveneens kleinschalig alternatief uit ons aanbod in dezelfde plaats of omgeving aan.

  • Van welke vluchttijden kan ik uitgaan?

    Wij adviseren en reserveren (indien beschikbaar) de ochtendvlucht vanuit Amsterdam naar Ierland, 09.25 uur. Op de terugreis is dit de middagvlucht vanuit Cork/Dublin die rond 17.15 naar Amsterdam vertrekt. 

  • Welke namen moet ik aanhouden bij het boeken van een reis?

    Je naam dient overeen te komen met de naam in je paspoort. Controleer dit na ontvangst van onze bevestiging nauwkeurig.

  • Kan ik een preferentie doorgeven?

    Aan speciale wensen (preferenties) die bij boeking kenbaar worden gemaakt, zal indien mogelijk worden voldaan. Of dat lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier. Aan een preferentie kunnen echter geen rechten worden ontleend.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Wij vragen een aanbetaling van 40%. Deze aanbetaling dient rond de datum van boeking voldaan te worden. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient de restantbetaling te worden voldaan. Wanneer  je vertrekdatum binnen 6 weken voor vertrek ligt dient de gehele reissom per omgaande te voldaan te worden.

  • Hoe kan ik mijn reis betalen?

    Via bank- of girorekening. Betaling met creditcard is helaas niet mogelijk.

  • Ik heb mijn betaling voldaan, ontvang ik hier een bevestiging van?

    Ja, wanneer de gehele betaling voldaan is ontvang je een bevestiging. Dit geldt dus niet bij het voldoen van de aanbetaling.

  • Hoe ontvang ik mijn reisbescheiden?

    Na het voldoen van de gehele betaling ontvang je uiterlijk 2 weken voor vertrek de reisbescheiden per e-mail.

  • Wanneer in onverwachts niet mee kan op reis, kan iemand dan mijn plek innemen?

    Indien een van reizigers de reis moet annuleren, bestaat de mogelijkheid van een in-de-plaatsstelling. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht en dit is mogelijk tot uiterlijk 7 dagen voor vertrek.

  • Kan ik mijn geboekt reis online wijzigen?

    Nee, je kunt telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen om eventuele wijzigingen door te voeren.

  • Waar vind ik meer informatie over verzekeringen?

    Wij raden je dringend aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten voordat je op reis gaat. Op onze website (bij boeking) kun je verzekeringen bijboeken. Uiteraard adviseren wij je graag over de mogelijkheden.

  • Bieden jullie ook reizen aan buiten het aanbod op de website?

    Ja dat doen wij. Vrijwel alles is mogelijk, aangepast aan jouw wensen. Neem een kijkje op onze maatwerk pagina of neem vrijblijvend contact met ons op.

  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?

    Je dient voor het reizen naar Ierland in het bezit te zijn van een geldig paspoort en/of ID-kaart. Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse nationaliteit dienen bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten. Draag er zelf zorg voor dat je in het bezit bent van de juiste reisdocumenten.

  • Is in de wet Kopen op Afstand genoemde bedenktijd ook bij vakantiereizen van toepassing?

    Nee. De zogenoemde bedenktijd die in de wet Kopen op Afstand wordt vermeld is niet van toepassing op reizen die je via onze site of telefonisch bij ons boekt.

  • Is het mogelijk om bij Aer Lingus online in te checken?

    Het is mogelijk om online in te checken op de website van Aer Lingus via deze link. Gebruik hiervoor de combinatie van 6 cijfers/letters op je vliegticket (PNR).
    Inchecken op Schiphol kan natuurlijk ook, wij raden je aan ca. 3 uur van tevoren op de luchthaven te zijn om daar in te checken, dit kan in vertrekhal 3, rij 17.

  • Wat als ik niet over een geldige creditcard beschik, kan ik dan een auto huren?

    Nee, zonder geldige creditcard is het helaas niet mogelijk om een auto te huren in Ierland.

  • Hoe zit het met de tolwegen in Ierland?

    De kosten voor het passeren van de tolpoortloze M50 tolweg in Dublin van € 3 per passage worden automatisch in rekening gebracht op je creditcard. Voor de overige tolwegen en de tarieven verwijzen wij je naar de website van de ANWB.